Cal tenir en compte que la lectura és una activitat complexa que parteix de la descodificació dels signes escrits i acaba en la comprensió del significat de les oracions i els textos. Durant aquesta activitat el lector manté una actitud personal activa i afectiva, ja que aporta els seus coneixements per interpretar la informació, regula la seva atenció, la seva motivació, i genera prediccions i preguntes sobre el que està llegint.

1. Processos de lecturaBàsicament es pensa (Cuetos, 1990) que hi ha quatre processos implicats en la lectura: processos perceptius, lèxics, sintàctics i semàntics.
1.1. Processos perceptius
a) Descripció
b) Avaluació
c) Intervenció
1.2. Processos lèxics
a) Descripció
b) Avaluació
c) Intervenció
1.3. Processos sintàctics
a) Descripció
b) Avaluació
c) Intervenció
1.4. Processos motors
a) Descripció
b) Avaluació
c) Intervenció

1. Processos de lecturaBàsicament es pensa (Cuetos, 1990) que hi ha quatre processos implicats en la lectura: processos perceptius, lèxics, sintàctics i semàntics.
1.1. Processos perceptius
a) Descripció
b) Avaluació
c) Intervenció
1.2. Processos lèxics
a) Descripció
b) Avaluació
c) Intervenció
1.3. Processos sintàctics
a) Descripció
b) Avaluació
c) Intervenció
1.4. Processos motors
a) Descripció
b) Avaluació
c) Intervenció