
La Ð és un nena que malgrat que no se li han passat proves per veure les seves capacitats, sembla aquestes són adequades. Va molt bé en matemàtiques, i en qualsevol matèria que no hagi d’escriure ni llegir.
Quan escriu fa moltes errades.
La lectura també és molt poc fluida, llegeix so per so.
La velocitat lectora és molt baixa.
La comprensió si hi ha alguna paraula que entén pot deduir el que ha de contestar, però a vegades fa forces errades.

Ens caldria informació des d'un punt de vista lingüístic, una mostra del tipus de producció oral, així com informació referent a l'adquisició del llenguatge, processos d'integració auditiva.
Cal destacar el seu “bon estat” emocional; fet que facilita l'aprenentatge i que és una bona eina per construir noves estratègies per a la superació de les dificultats. L'entorn de la Ð l'afavoreix i l'acompanya en la seva superació i implicació.
La Ð no té dificultats en altres àrees que no estiguin relacionades amb el fet d'escriure o llegir. A nivell emocional cal destacar la bona predisposició que presenta tant ella com l'entorn, fet que pot ajudar a superar les dificultats. La Ð és un cas clar de Dificultats ESPECÍFIQUES en l'aprenentatge de la Lectoescriptura (no massa habitual en freqüència ja que la majoria van associades a altres alteracions).

En lectura realitza una lectura fonema a fonema o sil•làbica per poder fer-la efectiva: indicador de dificultats lèxiques, no reconeixement de les paraules de forma global i, alhora podem pensar en dificultats fonològiques per la confusió i ús de les regles de conversió fonema grafema. La Lectura poc fluïda i lentitud, fet produït per l'ús exclusiu de la via fonològica, ja que per ella totes les paraules són “noves” i les ha de lletrejar i descompondre. La confusió entre grafies pot donar-se perquè la lectura requereix molt d'esforç, pel mateix fet que ha de descodificar constantment.
Presenta molta lentitud i poca fluïdesa lectora. • Realitza lectura sil•làbica o grafema a grafema. Fa un ús bàsic de les regles de conversió grafema – fonema (lectura fonològica = alentiment).• Pot repercutir en Memòria de treball . Reconeix monosíl•labs de molta freqüència com “que”, “es” de forma global.